söndag 3 mars 2013

100 alster till shopping - KLAR!

I början av januari gick jag ÄNTLIGEN i mål i min utmaning 100 alter till shopping! Utmaningen påbörjades (på nytt) 20 nov 2011, så jag har hållit ut i ett drygt år. Jag har haft tur och fått lite tillskott under tiden i form av presenter av snälla Karin och Marika, men för övrigt har jag hållit mig till utmaningens regler :)

Det har varit svårt att inte få köpa nya fina pysselsaker under den här tiden. Det är inte så att jag lider brist på material på något sätt, men det är ju så kul att få sätta tänderna i nya, fräscha saker! Och man blir ju så sugen på alla de senaste produkterna när man tittar på videosnuttar från tex Two Peas.

Det mest positiva tycker jag är att jag känner mig så nöjd med mig själv, att jag faktiskt klarade det! Andra fördelar är att 
  • Jag använt upp en del av sånt material som kanske skulle förblivit liggande i en låda annars.
  • Jag har också blivit bättre på att se vad jag egentligen använder och behöver för material.
  • Jag har upptäckt att jag har alldeles för få bokstäver och alldeles för många märkligt mönstrade papper.
  • Jag har lärt mig att jag sällan använder de där "fynden" som jag gör på rean hos bla Panduro.
Jag har under året som gått funderat på vad jag skulle ge mig själv för "belöning" när jag nått mitt mål, och jag har ofta kommit tillbaka till att jag helst vill prenumerera på ett scrapbook-kit från något trevligt ställe. Jag valde månadskitet Project Life från Studio Calico, och jag inväntar just nu min första leverans. Det ska bli så roligt att varje månad få ett paket med matchande papper och dekorationer! Jag lovar att blogga om innehållet i mina paket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar