lördag 2 mars 2013

Nr 95-100 + några till - December Daily vecka 1

Inspirerad av Veronica med bloggen Våga skapa och lite andra bloggare har jag gjort ett December Daily album! Det innebär att jag scrappat ett album där jag dokumenterat hela min december månad :)

I och med detta har jag även nått målet för min utmaning 100 alster till shopping!

Jag har valt att räkna 3 uppslag i mitt album som ett alster, eftersom vissa sidor är ganska enkla medan andra är mer arbetade. Det innebär att albumet räknas som ca 10 alster, vilket gör att jag når målet för utmaningen med god marginal!

Jag har delat upp presentationen av albumet på 4 inlägg eftersom det är ganska mycket bilder. Här kommer vecka 1. De resterande inläggen kommer lite pö om pö så att ni inte får en överdos ;)

Framsidan

1 december

Närbild på glittrigt datum

2 december och 1 advent

3 december

4 december

5 december

6 december

7 december

Albumet är gjort av olika designpapper som jag skurit ner till 6x8 inch. De flesta har jag satt ihop baksida mot baksida med dubbelhäftande tejp, men en del som hade fina baksidor har jag använt båda sidorna på. Jag samlade ihop alla pysselmaterial med jultema som jag kunde hitta i mina gömmor och riktigt frossade i dekorationer :)

I början av december hade jag inte jättemånga foton, men det blev bättre och bättre under månaden :) Vissa dagar har jag printat bilder jag hittat på internet när jag inte haft egna foton, tex Carmina Burana-bilden ovan.

Det här var ett riktigt roligt projekt som jag nog kommer att göra om nästa december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar