lördag 22 december 2012

Nr 83 - Avtackningskort

I torsdags fick jag pyssla på jobbet :D

Jag fick en sista-minuten-beställning på ett kort till en avtackning. Eftersom jag jobbar på kontor fanns det inte överdrivet mycket material att pyssla med... Jag valde att söka rätt på digitala scrapbookpapper på internet som jag sen printade, hittade ett lite tjockare skrivarpapper att ha som kortbas, ett sånt där sidenband som sitter i axelsömmen på tjejtröjor, och en tag som jag av någon anledning sparat.

Jag klädde tagen med notpapper, printade en bukett i svart-vitt och målade den med överstrykningspennor. Sen knöt jag en rosett till buketten av halva sidenbandet och knöt fast andra halvan i tagen.

Jag blev halvnöjd med resultatet, men det var rätt ok med de förutsättningar jag hade. Mottagaren blev glad :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar