fredag 21 december 2012

Nr 81 och 82 - Kurs på plantagen

Härom veckan var jag och Karin på blomsterkurs på Plantagen i Barkarby! Temat för dagen var grupper och kransar. Först visade "fröknarna" Lena och Kristina hur man gör, och sen fick vi fria händer med massor av fint material de tagit fram!

Jag valde att göra två grupper. Den första är en låg grupp i ett veckat, hjärtformat metallfat. Jag har använt grön mossa, tre tazettlökar, ett par snygga kottar och glittriga fusk-bär. Efter jag fotade har jag även satt dit två näverhjärtan som dekoration.

Förhoppningsvis kommer tazetterna att blomma till jul, men det är troligare att de blommar någon eller några veckor efter jul.



Min andra grupp är raka motsatsen, hög och smal. Glaset är i verkligheten en ganska ljust lila ljuslykta, ca 10 cm i diameter. Jag har även här använt grön mossa, samt en miniorkidé och några glittriga fusk-bär.

Den här gruppen blev jag mest nöjd med och gav till min mamma som en liten adventspresent och som tack för all hjälp!



Det var jätteroligt och oväntat enkelt att göra blomstergrupper, och jag kommer helt klart att göra fler! Nu ska jag bara hålla ögonen öppna efter fina glas, skålar och fat att ha dom i :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar