torsdag 20 december 2012

Dagens middag

Idag har jag invigt den nya ugnsformen jag fick av mamma i försenad födelsedagspresent för några veckor sedan!

Formen är vackert turkosgrön och från Gerbera. Dom finns i massor av färger, former och storlekar, och jag tror att jag är kär... Det kommer garanterat bli fler formar den närmaste tiden :)


I formen finns det en alldeles underbart god pasta o kycklinggratäng!

4 port

Sätt ugnen på 225 grader

Ca 1 liter kokt pasta
Ca 4 dl grillad kyckling i bitar
5 dl crème fraiche
2 dl riven ost
Salt o peppar

Blanda ihop allt och bred ut det i smord form. Skjuss in i ugnen och låt det stå tills det fått fin färg och är genomvarmt, ca 30 min.
Jag serverade med körsbärstomater och svarta oliver, men vilken sallad som helst passar bra.

Ett perfekt sätt att använda alla små påsar med rester man har liggande i frysen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar