fredag 28 oktober 2011

Mer träning

Nu har jag kommit igång lite mer med träningen! Förra onsdagen träffade jag en instruktör på Friskis som gick igenom ett anpassat styrkeprogram med mig. Hon valde ut 8 övningar jag ska göra och som ska träna muskler i hela kroppen, men även med lite extra fokus på att stärka ryggen.

Så nu har jag kört programmet 3 gånger, och det är sååå skönt!

I måndags var jag på mitt första aerobicspass också. Det skulle vara på nivå 1, men den läraren var sjuk så vi fick köra ett pass på nivå 2 istället. Oj så dom andra måste ha skrattat åt mig och min brist på koordination! Många hade gått hela terminen och lärt sig rörelserna, så för dom gick det ju lättare. Men jag är överraskad över hur bra det gick konditionsmässigt! Nu ser jag fram emot nästa pass :)

Just nu tillvaratar jag alla tillfällen till att röra på mig. Jag går mellan Tekniska och jobbet åtminstone ena vägen varje dag. Det är inte jättelångt men tar mellan 20-25 min beroende på hur snabbt jag går. I helgen ska jag ut till landet, och då ska jag passa på att promenera/springa lite, det brukar vara för mörkt på kvällarna i veckorna för att jag ska våga mig ut i elljusspåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar