måndag 3 mars 2008

Efter helgen

Helgen blev som planerat.

Fredagen var väääldig soft, Ullisen somnade redan kl 21, efter att glatt ha trallat med i "Så ska det låta" till omgivningens stora förtret :D

Lördagen ägnades åt att åka till landet och att måla en båt. För min trogna läsarkrets (vink vink Karin) kan jag berätta att det INTE är någon bra idé att bottenmåla en båt i +3 grader C och snett regn. Det är kallt. Och blött. På slutet satt jag i en pöl på 10-15 cm och målade för att komma åt överallt... Nåja, det ger en slant i plånboken, så det kanske var värt det.

På söndagen satte vi lilla mormor på att vara barnvakt och transporterade oss till båtmässan Allt för Sjön i Älvsjö. Det var rätt skoj. Jag kom hem med min efterlängtade plansch (foto kommer när jag låtit rama in den), en bok om segel- och riggtrim, och en trave broschyrer. Råkade också få med mig en halvårsprenumeration på Skärgårdsliv (hoppsan...).

Idag är det måndag och jag har klarat av veckans första arbetsdag. Jag har också hunnit med en pysselkväll hos Karin med en god vego pastapytt-i-ugn med medelhavsgrönsaker och fetaost *smaskens* och sådär 5 cm på L's vante. Måste nog repa upp 2 cm, blev lite för långt innan tummen började... Men men, om jag inte pratade så mycket kanske jag skulle vara lite mer uppmärksam på det jag stickar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar