torsdag 7 mars 2013

Project life

Återigen inspirerad av kreativa Veronica som har bloggen Våga skapa har jag siktat in mig på någonting som heter Project Life! 

Project Life är en enkel metod att dokumentera sin vardag och samtidigt få sin beskärda del av scrapbooking :) Den enklaste varianten är att köpa album, fotofickor och ett färdigt kit med matchande journalingkort tillskurna i rätt storlek.

What you need to complete a scrapbook
Pictures borrowed from Becky Higgins' webpage.

Jag har valt att börja med den enkla varianten, men har redan börjat leta rätt på fler kort på nätet som jag kan printa :) Genom att Googla eller att söka på Pinterest hittar man massor av gratis journalingkort som man kan ladda ner och printa.

Jag beställde mina Project Life saker från Scrapbooker's Inner Circle och jag har valt:

Album Clementine
Project Life Binder - Clementine

Core Kit Turquoise
Project Life Core Kit - Turquoise

Plastfickor Variety pack 2
Project Life Photo Pocket Pages - Variety 2 (Pack of 60)


Det knepigaste hittills har varit att lyckas printa fotona i rätt storlek! Fotofickorna är 6x4 inch (ca 15x10 cm) och 3x4 inch (ca 7,5x10 cm), och min skrivare var inte alls med på noterna att få ut dessa storlekar på papper! 
Så som en följd av detta har jag börjat lära mig bildbehandlingsprogrammet GIMP, och det är jättekul :) Och nu får jag ut foton i vilken storlek jag vill :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar