söndag 1 april 2012

Nr 29-34 - Stationary box

Jag hittade en jättebra tutorial på denna Stationary box på underbara StampARTic! Beskrivningen var lätt att följa och det var alldeles lagom krångligt för att det skulle vara kul och fortfarande utmanande!

Jag har följt grundbeskrivningen på asken till punkt och pricka (tro det eller ej!), men jag har ändrat innehållet lite med inspiration från andra boxar jag sett i bloggosfären.


Designpappren och 3D-stickersarna fick jag i ett litet överraskningspaket som Karin satte ihop åt mig när vi bytte lite scrapgrejer för ett tag sen :) Dom passade jättefint ihop! Bandet är både organza och satin, jag hittade en hel rulle av det i en heminredningsbutik i Vällingby. 


I facken i asken har jag lagt 4 kort med kuvert, en penna, 2 värmeljus och en tändsticksask. 


Pennan har jag gjort en liten hållare för inne i det stora facket, så att den inte ska ramla omkring.


Tändsticksasken och pennan har jag klätt med matchande papper, och ljusen har fått en snutt band omkring sig.


Två av korten med kuvert. Korten är liggande A6 med vikningen i överkanten. Jag har stämplat "Tack" på ett par av stickersarna. Det syns inte så bra på fotona, men stickersarna är jättefint glittriga!


2 kommentarer: