torsdag 1 mars 2012

Nr 10 - Sann kärlek

I helgen var jag hemma hos Karin och scrappade! Vi hade en jättemysig helg med scrapping, småprat och sällskapsspel. Karins snälle make servade oss med sällskap, mat och drinkar :)

Då hemfärden på söndagen plötsligt blev tidigarelagd så hann jag inte med så mycket jag hade velat, men resultatet blev iallafall 3 färdiga LO's :)

Jag tycker att det är svårt att packa för att scrappa borta eftersom man omöjligen kan få med sig allt (om man inte har en liten skåpbil förstås...), och man saknar ju självklart det man lämnade hemma samtidigt som man inte hittar någon användning för det man tog med sig... Jag upptäckte också att alla mina kantstansar måste fått fötter, för helt plötsligt hade jag inga alls! Men jag har ett vagt minne av att lillasyster ringde och meddelade att hon lånade dom för några veckor sen ;)

Hursomhelst, här kommer iaf helgens första LO! Jag har valt att kalla den "Sann kärlek" och den föreställer min mormor och morfar någon gång under sent 50-tal. Jag tycker att dom ser så rara ut på bilden, och dom är precis lika rara mot varandra än idag!


En utmaning jag satte för mig själv i helgen var att scrappa med enfärgad bakgrund. Det här är mitt första försök någonsin med bara enkel cardstock som bakgrund, och jag är jättenöjd med resultatet! Jag är också riktigt nöjd med att ha fått användning för den svarta självhäftande spetsen som jag haft i lådan rätt länge :) Bokstäverna var bruna från början, men jag målade dom svarta för att det skulle passa bättre ihop med resten av LO'n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar