torsdag 1 mars 2012

Nr 11 - Jordgubbar

Helgens andra LO föreställer också min mormor och morfar. Denna gång är det ett motiv från början av 60-talet och fotot är taget när de jobbar med sin jordgubbsodling.


Här hittade jag några jordgubbar bland Karins stickers som jag norpade, och utifrån dom valde jag färgskalan för resten av LO'n: laxrosa och blekt grönt. Det gröna bården har jag gjort med Karins scalloped blad till skärmaskinen, satte dit en självhäftande spets och fyllde sedan i de små hjärtana i spetsen med rosa för att likna jordgubbar. Den lilla journalingrutan kommer också från Karins gömmor.
Jag har försökt skapa balans i LO'n genom att använda "regeln om tre" med de tre jordgubbarna som sitter i någon slags trekant.

Det är kul att scrappa med svartvita bilder, för då kan man verkligen använda precis vilken färgskala man vill utan att behöva tänka på färgerna i bilden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar