tisdag 1 november 2011

Stoff & Stil

Idag har jag suttit och myst med ett antal koppar kaffe och bläddrat mig igenom diverse pyssel- och inredningstidningar, de flesta med jultema. Jag får vansinnigt mycket idéer som jag vill testa, nya tekniker och fina saker.

En del av sakerna jag fastnade för finns i Stoff & Stil's katalog Jul/Hemtextil 2011 och jag tänkte visa några av dom här:



Väldigt enkla "julstrumpor". Sy en fodrad påse, vik ned kanten och kläm fast en sybåge, klart!




Filtfigurer med broderier är så enkelt men ändå så fint! Perfekt arbete att ha med sig på bussen/i bilen/på fiket/hos kompisen/...




Mycket enkla ljuslyktor gör du av filt, ett par knappar och en tom burk. Strålande (!) användningsområde för barnmatsburkar!

Bilderna är fotade ur katalogen och copyright tillhör Stoff & Stil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar