måndag 31 oktober 2011

Tags

Som utlovat kommer här några bilder på de tags jag gjorde häromdagen! Det var jättekul att prova flera nya tekniker på dessa :)




Nr 1.
Jag grundade med ett ganska tunt lager gesso och stämplade "god jul" (Panduro) med en ofärgad gummistämpel. När detta torkat distressade jag hela tagen med Tim Holtz dyna "Antique Linen". Sedan stämplade jag snöflingor (gratis clearstamp från en tidning) med en brun Stampin' up! dyna "Chocolate Chip". Slutligen chalkade jag kanterna med ColorBox Cat's Eye dyna "Chestnut Roan", dekorerade lite med Sakura "Stardust Clear" och satte dit ett band.




Nr 2.
Även här strök jag på gesso och stämplade med torr stämpel, denna gång med en enkel journaling stämpel med ränder. När det torkat distressade jag tagen med SU! "Cranberry Crisp". Jag stämplade sedan "God Jul" (troligen Slöjddetaljer) och chalkade kanterna med samma dyna, och en snöflinga (se ovan) med SU! "Chocolate Chip". Efter lite Sakura ""Stardust Clear" på flingans spetsar, och ett band, var tagen klar :)




Nr 3.
Återigen gesso, stämplad med ofärgad clearstamp från Sassafras Lass. Denna gång inspirerades jag av Veronicas kladd&kletande på Våga Skapa! Jag började med att distressa två av hörnen med Tim Holtz dyna "Faded Jeans". Jag fortsatte med att droppa på TH distress ink "Crushed Olive", och sedan gnuggade jag på det hela med en bit hushållspapper. jag fick gå över det hela flera gånger med dyna, ink och lite vatten för att få det som jag ville ha det. När det torkat stämplade jag återigen en snöflinga, denna gång med SU! "Tempting Turquoise" och chalkade kanterna med samma dyna. Jag dekorerade med Stickles "Star Dust" och ett band.

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Roligt att du har kommit igång med klet och kladd också! Du får ge mig en liten lektion vid tillfälle.

    SvaraRadera
  2. Tack :) Självklart ska vi testa det! Men om jag kan ge en lektion kan väl diskuteras, det var ju mitt första försök...

    SvaraRadera