tisdag 8 november 2011

Nr 13-23

Här kommer bild och text till alster nr 13-23 i min utmaning! Innan jag bröt den vill säga...




Grundat med gesso och torrstämplat med journalingstämpel. Jag droppade distress ink direkt på tagen och duttade ut det med torkypapper. När det torkat chalkade jag kanten med samma ink och stämplade sedan en del av en stämpel i kanten och satte dit ett band.

Tag: Apidae/Sykompaniet
Gesso: Panduro
Stämplar: Enkelt randig - Panduro, Orientalisk - Meredith Fenwick Design
Färg: Distress ink "Dried Marigold" - Tim Holtz
Stämpeldyna: VersaFine svart
Band: Panduro




Grundat med gesso och torrstämplat med två hjärtan. Sedan distressade jag ytan med stämpeldyna och en bit makeupsvamp. Jag fyllde i hjärtanens konturer med embossingpenna och embossade med hologrampulver. Efter det torkat chalkade jag kanten med samma dyna och satte dit lite bling och ett band.

Tag: Apidae/Sykompaniet
Gesso: Panduro
Stämplar: Dubbla hjärtan - Panduro
Stämpeldyna: Stampin' Up "Rose Red"
Embosspenna: Inkssentials/Ranger
Embosspulver: Inkido "Hologram"
Band: Panduro
Bling: Panduro




Grundat med gesso och torrstämplat med nyårsstämpel. Sedan distressade jag ytan med stämpeldyna och en bit makeupsvamp. Efter det torkat chalkade jag kanten med samma dyna och fyllde i den nedersta stämpeln med penna i samma färg som dynan. Jag stämplade en snöflinga med embossdyna och embossade med glittrigt blått pulver. Till sist satte jag dit lite bling och ett band.

Tag: Apidae/Sykompaniet
Gesso: Panduro
Stämplar: "Happy new year" - Panduro, Snöflinga från någon tidning.
Stämpeldyna: Stampin' Up "Tempting Turquoise", Big & Bossy clear emboss - Inkssentials/Ranger
Penna: Stampin' Up "Tempting Turquoise"
Embosspulver: Inkido "Babyblå glitter"
Band: Panduro
Bling: Leksaksaffären

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar