lördag 15 oktober 2011

Träning!

Jag som inte har tränat alls de senaste 8-9 åren har nu fått för mig att jag ska börja springa! Tant börjar bli tokig på äldre dar, och röd hatt har hon också...

Jag har haft lite svårt att komma igång, men efter att T skickade mig länken till MarathonMias blogg har jag blivit riktigt taggad! Hon har skrivit en löpskola för nybörjare, och den verkar jättebra!

Så när jag fick ett par timmar över idag satte jag av ut i elljusspåret och körde en halvtimme intervallträning och en halvtimme PW. När jag kom hem kände jag mig inte riktigt klar, så det blev ett styrkepass på en halvtimme och en rejäl stretchning också!

Det känns så himla skönt nu efter, och de korta löpintervallen fungerade bra! Men jag kommer känna mig ordentligt mörbultad om ett par dagar ;)

På onsdag har jag bokat instruktör på Friskis, och sen hoppas jag komma igång med pass och lite styrka. Ska se om jag rentav kan köra lite spinning också! Eller kanske jag dör då? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar