onsdag 12 februari 2014

Garnutmaningen - Nr 1 Disktrasa


Mitt första alster i garnutmaningen, som varit färdigt några dagar, är en disktrasa som är virkad i bomullsgarnet Paris från Drops, i en dalablå färg.




Mönstret är enkelt, bara fasta maskor i bakre maskbågen. Det gör trasan lite räfflad och lagom "skrubbig" :) Den är inte lika skev som den ser ut på bilden, det var lite svårt att fota...

Sedan jag virkade min första disktrasa i somras har jag slängt alla läbbiga wettexdukar. Jag har några stycken virkade bomullstrasor istället som jag då och då slänger in i tvättmaskinen med den vanliga tvätten. Bomullstrasorna håller sig fräscha längre, luktar inte och blir bara bättre med tiden. Att dom är bättre för miljön i längden känns ju också trevligt :)

Jag har även testat att virka trasor i lingarn och i bomull/lin, men dom har jag inte kunnat testa själv eftersom dom blivit omtyckta presenter istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar