lördag 9 mars 2013

Shopping Syfestivalen

Årets Syfestival i Stockholm bjöd inte på särskilt mycket scrapbooking :( Nu finns det ju förvisso en helt egen scrapmässa senare i vår, men jag hade hoppats på lite mer på Syfestivalen.

Efter sonens basketmatch packade jag, sonen och mamma vår picknickväska och tog tåget till Älvsjö. Efter ett par timmars promenerande runt i mässhallen och en fika så ansåg vi oss klara. Den som helt otippat var mest inspirerad och engagerad i allt han såg var min 7-åriga son! Han består helt klart av en stor del pysselvirke ;) Nästa gång måste jag nog ta med stora plånboken och stilla hans hunger efter nya hantverksformer!

Det blev lite blandade inköp, lite scrapbook och lite garn.

De enda scrapbooksakena hittade jag i en reakorg! Journalingrutor, kalenderblad och stickers. Sonen ville ha ett paket pompom-bollar, så det fick han :)

Två nya stickprojekt. Till vänster Malabrigo Lace i en vacker röd/rosa melerad nyans, som ska bli en spetssjal. Till höger rosa och röd Alpacka till de tvåfärgade vantarna på bilden. Båda garnerna är underbart mjuka!

Materialsats till yllebroderi på kläde. Det ska bli ett par pulsvärmare.

Sonens andra kap från mässan. En bok med mönster till att sy djur i fleecetyg, och ett stickersark med lejon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar