lördag 18 augusti 2012

Nr 71-72 - Molnkort

Jag har fortsatt att surfa runt i bloggen Paper, Scissors and SuperHeroes, och den här gången fastnade jag för en enkelt kort med moln (scrolla ner i inlägget för att se just detta kort)!


Jag hade tyvärr inte de molnstämplar/dies som Betsy skriver om här, men jag gjorde istället en schablon av post-it-papper för de större molnen, och skar till en enkel stämpel av ett sudd till det lilla molnet. Sen stämplade jag med embossdyna och embossade med vitt pulver direkt på kraftpappret.
Jag hade inte heller något rött band, så jag satte dit en remsa av papper istället, och tagen blev på mitt eget vis med stämplar som jag nyss fick med en tidning!


Mina kort är mer eller mindre direkta kopior av Betsy's, så det är hon som ska ha äran för designen :)

2 kommentarer:

  1. Klurigt att göra egna schabloner och skära i sudd! Men fint blev det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är jättelätt faktiskt :) Schablonen gjorde jag genom att helt enkelt frihandsrita ett moln och sen klippa ut det. Och att skära i sudd är mycket lättare än man kan tro :) Rita en bild på suddet och skär med skalpell så får man snabbt och enkelt en egen stämpel! Jag gjorde så till Linus kalasinbjudingar också, för att kunna stämpla fladdermöss!

      Radera