söndag 22 juli 2012

Nr 55 - Roslagsmuseet

Nu var det återigen länge sedan jag pysslade. Denna layout har legat nästan klar på mitt pysselbord sedan i slutet av april... Det var tänkt att vara ett bidrag till Scrap-Perras aprilutmaning, men som ni förstår blev den inte klar i tid... Utmaningen gick ut på att följa denna skiss:

Bild

Och här är min tolkning av skissen.


Bilden föreställer min klass (vi var inte fler än så i min lilla klass) på studiebesök på Roslagsmuseet i Norrtälje när vi gick i 2:an. Vi är fotade bkaom en "tidsenligt" målad vägg med hål för huvudena.

Den vita bården med hjärtan är fäst vid ett vellumblad som är instucket bakom fotot. På detta har jag ritat in huvudena på fotot och skrivit namnen på dom som är med. Man kan dra ut vellumbladet och lägga det över fotot, så ser man vem som är vem :)


Jag är inte helt 100% nöjd med denna LO, men kände att jag behövde slutföra den nu om den någonsin skulle bli klar... Det jag inte är helt nöjd med är journalingrutan. Hade tänkt använda min hörnstans som gör en liten snirklig blomma i hörnet, men den var tydligen på visit hos min syster. Jag är däremot mycket nöjd med idén med vellumbladet!

Oj, jag ser nu på fotot att LO'n inte fått någon titel! Nåja, det får vara så denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar