onsdag 7 mars 2012

Nr 16 - Virkade blommor

Detta inlägg kommer lite i oordning, för jag ville att mottagaren skulle få blommorna innan jag bloggar om dom :)
För snart två år sedan virkade jag ett armband åt Karin till hennes bröllop. Det var ett enkelt gallervirkat arbmand med en blomma i två lager och en pärla i mitten. När Karin nu håller på och scrappar det sista i sitt bröllopsalbum kom jag på idén att virka några likadana blommor som på armbandet, som hon kan använda som dekoration i albumet!
De två längst till vänster är kvar sen jag testade lite olika idéer till armbandet, resten har jag gjort nu. Man kan se rätt tydligt att min teknik har utvecklats ;)




Beskrivningen finns på många ställen på nätet, jag hade det uppskrivet på en post-it lapp i virkpåsen... Garnet är "no name", men motsvarar Marks & Kattens Bianca, och jag har använt virknål nr 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar