tisdag 8 november 2011

Nr 56-59

Det här är min absoluta favorit! Jag har provat flera tekniker som är nya för mig, tex att använda punchinella och att mista :) Skimret från Pefect Pearls syns lite dåligt på fotot, i verkligheten är det inte en lika markerad blank fläck, utan mer, ja..., skimrigt ;)




Jag startade med att svampa tagen (stämpeldyna + makeupsvamp) med punchinella som mask. När jag var nöjd med mitt hörn vände jag punchinellan och gned av färgen och fick ett negativt avtryck. Efter det blandade jag ut lite Distress ink med lika mycket vatten i en mini mister och sprayade över tagen, och torkade sedan lite med torkypapper. När det torkat penslade jag lite med Perfect Pearls och fixerade med Fixativ. När det återigen torkat klippte jag ut en fjäril i oh-plast med en punchad fjäril som mall. Jag fäste plastfjärilen på tagen och drog sedan med en stämpeldyna från mitten och utåt så jag fick en gloria.

Tag: Apidae/Sykompaniet
Färg: Distress ink "Dried Marigold"
Stämpeldyna: Stampin' Up "Cranberry Crisp", VersaColor "Peony"
Skimmer: Perfect Pearls "Plum"
Punch: Large Butterfly Monarch - Martha Stewart
Punchinella: Panduro
Band: Panduro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar