tisdag 8 november 2011

Nr 44-51

Ännu fler tags.




Jag torrpenslade hela tagen med grönt distress ink och en hård pensel, då fick jag den lite "ådriga" bakgrunden. Jag chalkade kanterna med samma ink och stämplade sedan granen. När det torkat stämplade jag snöflingan med embossdyna och embossade den med en egen blandning glittrigt vitt. Sist gnuggade jag in blå distressdyna över embossingen (resist) och i ena hörnet, och satte dit ett band.

Tag: Apidae/Sykompaniet
Stämplar: Gran med ord - Panduro, Snöflinga från någon tidning.
Färg: Distress ink "Shabby Shutters" - Tim Holtz
Stämpeldyna: VersaFine "Black onyx", Distress ink "Broken China" - Tim Holtz, Big & Bossy embossdyna - Inkssentials/Ranger
Embosspulver: egen blandning av vitt och hologram
Band: Panduro




På denna använde jag samma distress ink, men denna gång droppade jag direkt på tagen och duttade ut det med makeupsvamp. När det torkat penslade jag Perfect Pearls i grönt över hela tagen och gnuggade sen in PP i blått med fingret på vissa ytor. Jag fixerade med Fixativ-spray. När det återigen torkat stämplade jag snöflingan med embossdyna och embossade med mitt eget glittervita pulver. Åsså ett band förstås.

Tag: Apidae/Sykompaniet
Stämplar: Snöflinga från någon tidning.
Färg: Distress ink "Shabby Shutters" - Tim Holtz
Skimmer: Pefect Pearls "Green patina" och "Blue patina" - Ranger
Stämpeldyna: Big & Bossy embossdyna - Inkssentials/Ranger
Embosspulver: egen blandning av vitt och hologram
Band: Panduro

2 kommentarer:

  1. Gu va snyggt! Jag måste prova den där tott-pensel-tekniken det blev ju underbart

    SvaraRadera
  2. Tack :) Ja, det är en kul teknik! Jag tog liiiite färg på spetsen av penseln och arbetade in den ganska hårt.

    SvaraRadera