söndag 10 maj 2009

Minialbum

Igår kväll pysslade jag mig ett minialbum, eller snarare en stickhjälp. Det är små laminerade kort printade på scrapbookpapper med tex konverteringstabell för stickstorlekar, engelska benämningar på olika tjocka garner och byggstenarna till att stick en socka. Tanken är att jag ska komplettera med fler kort när jag dyker på något annat användbart!

Jag har trätt upp korten på en sk book ring, ungefär som en nyckelring, fafst det går att öppna o stänga den enkelt. Sen har jag knytit snuttar av garn på ringen, dels för att det är fint, och dels för att det fyller ut den än så länge ganska tomma ringen.

Nu kom jag på en idé till! Jag ska sätta dit en ziplockpåse där jag lagt ner stoppnålar, så att de alltid finns till hands i stickväskan. Kanske ska hänga dit saxen också, den tycks alltid få ben...

Material:

Papper: Medskick i någontidning, Tilda från Panduro, beige kopieringskartog från pappershandeln.
Ring: 7 gypsies
Band: Det mesta är från Panduro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar