tisdag 18 december 2007

En lista...

Händer inte mycket på min blogg... Men ska försöka bättra mig. Jag inleder med en lista, eftersom jag bara äääälskar listor :D

1. Var hittade du den här listan? I en skunkdagbok som jag hittade när jag googlade efter Anna Bergenströms pepparkakshus

2. Var är dina föräldrar födda? Stockholm och Norrtälje.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn? VLC Media Player

4. Vilken är din favoritrestaurang? TGI Fridays

5. När badade du i en pool senast? Förra vintern var vi och badade med sonen (då 1½år) i Rimbo

6. Har du varit med i någon skolpjäs? Varje år i låg- o mellanstadiet, vi hade musikal varje vår

7. Hur många barn vill du ha? Har ett eget och ett bonus, det räcker

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Dansband och klassiskt är inte riktigt min grej. Och hiphop/rap (eller vad det nu kallas) gör mig mest irriterad...

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Röstar inte

10. Vad har du för TV-kanaler? 1an, 2an o 4an, har ingen digitalbox :(

11. Har du åkt moped någon gång? Ja, körde Yamaha DT i 4 år

12. Har du busringt någon gång? Jupp, nån gång i tidiga tonåren

13. Har du fått felparkeringsböter? Npe, har inget körkort

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Har inte gjort, men längtar efter att göra!

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Mallorca...

16. Har du en egen trädgård? Nej, bor i lgh, men mor o far bor på landet, så det ordnar sig ändå :)

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Larsson!

18. Kan du alla orden i nationalsången? Japp! De "glömda" verserna också :D

19. Badkar eller duschkabin? Badkar, men har bara begåvats med dusch

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Elizabeth (den första filmen)

21. Favoritpizza? Inte så förtjust i pizza...

22. Chips eller popcorn? Kan man få både och ?

23. Vilken färg på läppstift använder du? Ingen

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nope, är en skötsam flicka ;)

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Inte så troligt va?

26. Apelsin- eller äppeljuice? Äpplejos heter det

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? McDonalds med hemligt sällskap

28. Favoritchoklad? Sånadär fina praliner från tex Kahls

29. När röstade du senast? När det var val senast

30. När åt du en hemodlad tomat sist? Lääängesen, tål inte hemodlade tomater

31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Inte pokal, men har ett par medaljer i gymnastik

32. Är du bra på matlagning? Ja!

33. Klarar du att tanka själv? Skulle tro det, jag kan allt! ;)

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna? Nej, men jag har jobbat för dom

35. Pepsi eller Coca Cola? Coca Cola

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Ja, när jag jobbat i butik

37. Vad var det senaste du handlade? Sexiga underkläder och pepparkaksdeg

38. Har du kräkts offentligt? Hur offentligt? Jo... På Centralen i Sthlm

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Kärleken!

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Ja. Fast det heter ögonkastet...

41. Har du ringt något betalnummer? Ja, SMHI tex

42. Kan man vara vän med sitt ex? Ja

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Min exsvärmor

44. Hade du mycket hår som liten bebis? Japp

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Tråkig standard... "Hej du har kommit till Ullis, jag kan inte svara just nu så lämna ett meddelande så ringer jag upp, ha en bra dag!"

46. Vad har du i din väska? Oj... Det blir ju en helt egen lista... Näsduk, nappar, filofax, smink, senastre Oriflame-katalogen, några presentkort, mediciner, äpple till sonen, tom matlåda, glasögon, linser, handkräm, pennor, Cola, vatten, 1000 andra onödiga tunga saker...

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Favorit vet jag inte, men jag ställer larmet på mobilen och kollar om jag fått några mess...

Så! Det var min lista! Kopiera denna och lägg i din egen blogg (och ändra mina sva till dina egna, dummer...), och lägg en kommentar med länk dit! Jag är ju nyfiken :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar